Peremvidéken - konferencia

-

Szakmai konferenciánkon a hátrányos helyzetű gyermekek művészeti nevelésének lehetőségeiről és kérdéseiről tartanak előadást szakmai előadók. A prezentációkat követő workshopon ki is próbálhatják az érdeklődők a meghívott szakemberek módszereit. A konferenciára pedagógusokat, szakmabelieket, érintett családtagokat és érdeklődőket is várunk!

Időpontja: 2017. március 3. 14.00-17.30

Helyszín: Deák 17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galéria (1052 Budapest, Deák Ferenc u. 17. I. emelet)

A programon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött! Regisztráció (március 1-ig) az info@deak17galeria.hu címen. A levél tárgya legyen: peremvidéken, a levélben kérjük, írja meg, hogy mely intézményből érkezik.

 

 

A KONFERENCIA FŐ CÉLJA

- a meghívott szakemberek közreműködésével körképet adni a hátrányos helyzetű gyermekek és fiatalok oktatásáról, művészeti neveléséről, készség- és kompetencia fejlesztéséről, tehetséggondozásáról.

- az intézményi tapasztalatok számbavétele: az egyes intézményekben és intézménytípusokban hogyan épül fel mindez.

- gyakorlati módszerek, projektek bemutatása.

- mindezt közös beszélgetésekkel, tapasztalataink megosztásával az egyes előadások végén.

 

PROGRAM

 

14.00-15.45 Előadások

● Csató Magdolna csoportvezető nevelő, Fővárosi Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi     Szakszolgálat, 1. sz. Befogadó Otthon, Bóbita csoport

Személyiségfejlesztő rajzfoglalkozások a Fővárosi Gyermekvédelmi Központ és Területi Gyermekvédelmi Szakszolgálat, 1. sz. Befogadó Otthonában

Előadásában ismerteti a Befogadó Otthon helyét és szerepét a gyermekvédelmi szakellátásban és bemutatja Fiók László festőművész személyiségfejlesztő rajzfoglalkozását, valamint annak hatását a gyerekek személyiségére. Megismerhetjük előadásából a Befogadó Otthon keretein belül megvalósuló segítő és művészeti tevékenységet is.

 

● Jámbor Zita, Iskolai Közösségi Szolgálat programfelelős, BAGázs Közhasznú Egyesület

BAGázs Közhasznú Egyesület Iskolai Közösségi Szolgálat program tapasztalatok és dilemmák

A BAGázs IKSZ egy olyan programot takar, amelyben a középiskolás diákok, felnőtt önkéntesek és helyi koordinátorok 6-8 fős csoportokban tartanak 4-14 éves gyerekek számára kreatív gyerekfoglalkozásokat a bagi romatelepen.  A programnak a BAGázs konténerház ad otthont.

 
Mezei Kata, igazgató, Burattino Általános, Közép és Szakképző Iskola, Gyermekotthon
Művészeti nevelés a Burattinoban


A művészeti nevelés egyedülálló csodákra képes, éppúgy ahogy a felnőttek vonatkozásában egy művészi élmény. Nem is választható e két fogalom el egymástól, hiszen a művészeti nevelés lényege, hogy a gyerekek megismerjék a művészi élményt. Aki maga ismeri, az tudja, hogy terápiás értéke felbecsülhetetlen: minden pszichikus funkció fejlődik általa: motorikus képességek, szociális és kommunikációs készségek, téri–orientáció, kognitív képességek, kreativitás. A közös alkotás, de a közös műélvezet is közösségteremtő erő, felnőttek és gyerekek egymásra nyitott, be- és elfogadó, bizalmas közössége létrejöttének fundamentuma.
 

● Zsin Bence, festőművész, művészetpedagógus, Pécs-Somogyi Általános Iskola

Madarakká leszünk - hátrányos helyzetű gyermekek művészeti nevelése a mese komplexitása mentén

Előadásom célja bemutatni, miként lehet a mese interdiszciplináris jellege valamint a képzőművészet és a dráma határterületei mentén hatékonyan foglalkozni problémás gyermekkel, a szociális kompetenciák fejlesztése mellett a művészeti nevelésre fektetve a hangsúlyt. A Pécs-Somogyi Általános Iskolában túlnyomó részt hátrányos helyzetű, nehéz sorsú gyerekek tanulnak. A közeli István-aknáról, Pécs bányatelepről, gyermekotthonból, lakásotthonokból érkeznek, sok esetben éppen azért hozzánk, mert máshol nem tudtak megfelelni az intézményi elvárásoknak.

 

KÁVÉSZÜNET

 

16.00-17.30 - Választható workshopok

L. Ritók Nóra, Igazgyöngy Alapítvány

Három az egyben (Az Igazgyöngy Alapítvány és AMI vizuális nevelése)

A vizuális nevelés a lehetőségek kimeríthetetlen tárházát adja a fejlesztésekhez. Az Igazgyöngy Alapítvány művészeti nevelése ma hármas pedagógiai fókuszú: a vizuális kommunikáció fejlesztése mellett hátránykompenzáló és szociális kompetenciafejlesztő céllal szerveződik. Komplex hatása gyors és látványos sikereket ad mindenhol, de különösen a hátrányos helyzetű gyerekek oktatásában, nevelésében.

 

Szabó Márton, antropológus, cirkuszpedagógus, Magyar Zsonglőr Egyesület

Szociális cirkuszi workshop

A Magyar Zsonglőr Egyesület évek óta tart fejlesztő cirkuszi foglalkozásokat különböző célcsoportoknak, például marginalizált fiataloknak, pszichiátriai gondokkal küzdő gyerekeknek, menekülteknek. A workshopon minden résztvevő kipróbálhatja magát a zsonglőrködés világában, hogy saját élményként ismerje meg cirkuszpedagógiánkat. Ezen kívül a workshopot Szabó Márton zsonglőroktató azokkal a pesterzsébeti fiatalokkal együtt tartja, akik már évek óta résztvevői cirkuszfoglalkozásoknak, így őket is megismerhetik a résztvevők.

 

 

 

Korábbi Nekem másra van szükségem című konferenciánk programja és videói megtekinthetők ITT!