Kiállítások

  • AZ UTCA NEM JÁTSZÓTÉR - A gördeszkázás története Budapesten, 1978-2019

    -

    A kiállítás egy hobbiból szubkultúrává vált alternatív sport, a gördeszkázás történetét követi végig a hetvenes évek második felétől napjainkig. Célja, hogy bemutassa a változó Budapesten egy akkor felnövekvő generáció útkeresését, a „nyugati” életérzés helyi értelmezését, és olyan fontos jellegzetességekre világítson rá, mint a kreativitás, kockázatvállalás és közösségteremtés.

  • MESÉL A MÚLT, BESZÉL A JELEN

    -

    Kiállítás a Palotás Gábor Általános Iskola tanulóinak munkájából és dr. Palotás Gábor munkásságából

  • ARCHÍV
  • TÉR - MOZGÁS - JÁTÉK

    -

    A kiállítás Konok Tamás festőművész és Vásárhelyi Tamás biológus rendhagyó együttműködésének eredménye. Konok geometrikus elemekből és finom vonalakból építkező, absztrakt képeiből ötletet merítve, Vásárhelyi e struktúrákat a térbe kiterjesztve építi meg fizikai jelenségeken alapuló, furfangos tárgyait. Az egymásra reflektáló kép-tárgy párok a síkban és térben való önfeledt játék lehetőségét kínálják.

  • Van művészi vénád? - Gyűjtés

    -

    A második nemzetközi Van művészi vénád? című, középiskolásoknak szóló nyílt művészeti verseny magyar döntőseinek munkáiból rendezett kiállítás.

  • Világló hagyomány

    -

    - a Vizuális kultúra Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) legjobb pályaműveinek kiállítása

  • Boros Mátyás: Útvesztő

    -

    Az ismert mítosz szerint Minósz, krétai király labirintust építtetett, hogy ide zárja be Minótauroszt, az embertestű-bikafejű szörnyet. Őt végül a hős Thészeusz győzte le Ariadné, a krétai királylány segítségével. A galéria kiállítóteréhez idomuló, interaktív térinstalláció – érzékletessé téve az áthatolhatatlan labirintust – a mitikus teret alkotja újra, azzal a céllal, hogy a megtapasztalt térélményen keresztül átélhetővé váljon a történet.

  • #Jelky

    -

    A Jelky András Iparművészeti Szakgimnázium diákjainak közös kiállításán a hashtag-ekkel ellátott alkotások egy virtuális hálózat részeivé válnak, ami az iskolában jelenlévő szinergikus kapcsolatok mentén szerveződik. Egy számítógépes programnak köszönhetően ez a virtuális hálózat egy vizuálisan megjeleníthető gondolat-térképpé alakítható, melyről leolvashatók ezek a kapcsolatok. A kiállítás az iskolában jelen lévő, egymásra ható kapcsolatok alkotásokban manifesztálódó lenyomatait mutatja be.

  • Múzeum egy bőröndben - Gyermekalkotások történetei

    -

    Történelmi eseményeket ábrázoló gyermek és ifjúsági rajzok fontos dokumentumai lehetnek egy adott korszak mindennapjainak, sorsfordító eseményeinek, társadalmi változásainak és nemzeti hagyományainak. A rajzokon keresztül új megvilágításba kerülnek a történelmi események és maga a gyermekkor története is. A kiállítás a ‘Bőröndmúzeum’ médiuma által helyezi új perspektívába ezeket az alkotásokat. A hordozható ‘mikro múzeumokat’ a németországi Paderborni Egyetem művészetpedagógia szakos hallgatói készítették. 

  • A HÍD – Lebegő konstrukció

    -

    A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Építészmérnöki Kar, Rajzi és Formaismereti Tanszék hallgatóinak és oktatóinak közös kiállítása.

  • Párhuzamos valóságok

    -

    Valós és virtuális dimenziók, természeti szférák, digitális és analóg térképzetek fantáziavidékei. Látott, hallott, tapintott információk. Szabályok mentén felépülő és interaktívan alakítható rendszerek. A Párhuzamos valóságok csoportos kiállítás növényekből, üvegből, betonból, talált tárgyakból, hangokból és pixelekből építkező személyes univerzumokba kalauzol.
    --